Merhaba;
Hayat içinde genellikle dakik mi yoksa hep geç mi kalıyorsunuz?Belirttiğiniz zaman içinde işlerinizi bitirebiliyor musunuz?Çalışmalarınızı/sunumlarınızı zamanından teslim edebiliyor musunuz?Son başvuru tarihinden veya son günden önce yapmak istediğiniz şeyleri başarabiliyor musunuz?İyi bir zaman yöneticisi olduğunuzu düşünüyor musunuz?
Yukarıdaki soruların cevaplarında sizinde 'hayır' dedikleriniz var ise daha iyi bir zaman yöneticisi olma konusunda 20 ipucunu okuyabilirsiniz.
Hayat içinde genellikle dakik mi yoksa hep geç mi kalıyorsunuz?Belirttiğiniz zaman içinde işlerinizi bitirebiliyor musunuz?Çalışmalarınızı/sunumlarınızı zamanından teslim edebiliyor musunuz?Son başvuru tarihinden veya son günden önce yapmak istediğiniz şeyleri başarabiliyor musunuz?İyi bir zaman yöneticisi olduğunuzu düşünüyor musunuz?
Yukarıdaki soruların cevaplarında sizinde 'hayır' dedikleriniz var ise daha iyi bir zaman yöneticisi olma konusunda 20 ipucunu okuyabilirsiniz.
Zamanı Yönetmede Yardımcı 20 Kısa Madde
- Günlük plan yapmak
- Yapılacakları zaman dilimlerine bölmek ve o zamandan sapmamak.
- Takvim kullanmak
- Ajanda kullanarak organize etmek
- Boş vakitlerinizi bilmek
- Sizi odaklandığınız konu veya konudan uzaklaştıracak her şeye 'Hayır' demeyi bilmek
- Hedefinize tam anlamıyla odaklanmak
- Hedefinize yönelik çalışma zamanlarını doğru ayarlamak
- Çalışmaya başlamadan önce mutlaka saatinizi ayarlayın.
- Hedefinizi detaylandırmak
- Sizi oyalamak için karşınıza çıkacak şeylerden uzak durun.
- Her bir setten 15 dakika önce kendinize hatırlatma yapın
- Kaç dakika odaklanarak çalıştığınızı belirlemek
- Önemsiz detaylar için vaktinizi harcamayın.
- Önceliklerinizin farkında olmak
- Benzer işleri aynı zamanda veya beraber yapmak
- Zamanınızı çalan işleri eleyin
- İhtiyacınız olduğunda mutlaka 5 dakikada olsa ara verin.
- İki çalışma vakti yani set arasında mutlaka mola verin.
- Ulaştığınız hedefleri not etmek bir sonraki hedefinize de motivasyon sağlar
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder